Seo specialist

Gratis Tools die jou helpen om meer bezoekers te krijgen

Tag Assistant voor het controleren van tags op je website

Deze extensie heeft misschien niet zoveel toeters en bellen als andere, maar het is echt handig.

Tag Assistant is een tool voor het oplossen van problemen die Google-tags analyseert voor analyses en behoeften op het gebied van sociale media.

De tool kan sessies opnemen en trackingtags analyseren door naar bezoekers op jouw website te kijken. Met Tag Assistant zie je in één oogopslag of je onderliggende applicatie actief is op je website.

Als er Tagfouten zijn, zal de tool je op de hoogte stellen zodat je correcties kunt aanbrengen.

SEO META voor paginatitels, metabeschrijvingen en meer

De SEO META in 1 CLICK-extensie toont informatie voor elke website onder vijf verschillende categorieën:

  • Kopteksten
  • Afbeeldingen
  • Links
  • Sociaal
  • Externe hulpmiddelen

Het biedt ook een “Samenvatting” -pagina voor alle vijf categorieën.
Het overzichtstabblad biedt informatie over de paginatitel, metabeschrijving, meta-trefwoorden, URL, auteur en meer. Onder het tabblad ‘Headers’ vindt je informatie over elke kop die begint met h1-tags.

Het tabblad “Afbeeldingen” vertelt je hoeveel afbeeldingen er op een pagina staan, evenals de alt- of titelinformatie.

Het tabblad “Links” vertelt je het totale aantal links, interne links en zelfs het aantal links op de pagina zonder titeltag. Dit is handig om je eigen pagina te controleren op ontbrekende SEO-elementen.

Het tabblad “Sociaal” toont  Facebook Open Graph en Twitter-informatie voor de pagina. Onder het tabblad “Externe tools” vind je meer SEO-tools die SEO META in 1 CLICK aanbeveelt.

Geoptimaliseerde afbeeldingen stimuleren de SEO. Daarom kan een tool waarmee je afbeeldingen voor webpagina’s en blogberichten kunt vastleggen zeker van pas komen.

1. Breng SEO-concurrenten in kaart

Om te begrijpen wie de SEO-concurrenten zijn, is het belangrijk om eerst de bedrijven te begrijpen die op hun sites proberen te scoren op dezelfde zoekwoorden. Een SEO-concurrent is niet meteen hetzelfde bedrijf als een concurrent in de offline wereld. Zodra men weet wie de organische concurrenten online zijn, kan er worden begonnen met het analyseren van hun sites om erachter te komen op welke punten zij het beter doen.

Maar voordat je aan een SEO-concurrentieonderzoek begint, moet je eerst een zoekwoordenonderzoek doen.

Begin met zoekwoordenonderzoek

Tijdens dit zoekwoordenonderzoek ga je op zoek naar relevante zoekwoorden met een hoog zoekvolume waar je op kunt concurreren. Dit geeft ook inzicht in uw sterke zoekwoorden (die waarop u hoger scoort dan uw concurrenten), zwakke zoekwoorden

(zoekwoorden waarop de concurrentie beter scoort dan jij) en opportuniteiten. Dit zijn zoekwoorden waarmee jouw website nog niet scoort, maar de concurrentie wel. Houd daarbij rekening met de verschillende zoekintenties van gebruikers op Google.

Zoekopdrachten worden in 4 verschillende soorten onderverdeeld:

  1. Directe zoekopdrachten
    Bij directe zoekopdrachten zijn gebruikers op zoek naar een specifieke website of webpagina. Een voorbeeld van een directe zoekopdracht is ‘marktplaats.nl’.
  2. Informatieve zoekopdrachten
    Gebruiken mensen die zoeken een informatieve zoekopdracht? Dan zijn ze op zoek naar informatie over een specifiek onderzoek. Een voorbeeld ‘Hoe voer je een SEO-concurrentie uit’?
  3. Commerciële zoekopdrachten
    Zijn mensen op zoek naar een product of dienst? Dan spreken we van een commerciële zoekopdracht. Het gaat hier om een oriënterende zoekintentie. Een voorbeeld kan zijn ‘winterjas heren zwart’.
  4. Transactionele zoekopdracht
    In tegenstelling tot de commerciële zoekopdracht, zit er achter de transactionele zoekopdrachten een duidelijke aankoopintentie. ‘SEO specialist inhuren’ is hier een voorbeeld van.

Het is belangrijk om te weten welke zoekintentie je doelgroep vooral heeft. Dan kan het echte werk beginnen: ga op zoek naar potentiële zoekwoorden om je concurrentieanalyse op te richten.

2. Onderzoek de inhoud van concurrenten

De informatie uit deze paragraaf kun je gebruiken om de inhoud van je eigen website te verbeteren. Welke inhoudelijke informatie van de concurrent zorgt voor veel verkeer naar zijn website? Je kunt erachter komen door onderzoek te doen naar het inhoudsgedeelte van je SEO-analyse. Dit kan bijvoorbeeld inhoud op uw webpagina zijn of ideeën voor een nieuwe blogpost.

Belangrijke punten om rekening mee te houden:

Start de inhoudsanalyse op pagina’s van concurrenten die het beste scoren op jouw focus zoekwoorden.

Kijk eerst naar de paginatitel en metabeschrijving: Bevat deze focus zoekwoorden? Kijk dan wat er op die pagina’s staat: hoe zijn deze pagina’s opgebouwd? Welke titels hebben ze? Hoe lang zijn de teksten?

  • Aantal woorden en lengte van het betreffende artikel, blog of pagina
  • Gebruik van visuele effecten: afbeeldingen, video’s, infographics…
  • Paginatitel en metabeschrijving
  • Schrijfstijl
  • Het bestaan ​​van gestructureerde gegevens
  • Titels en ondertitels

Het analyseren van bovenstaande punten geeft je een beter beeld wat er allemaal nodig is om jouw concurrenten voorbij te gaan in de ranking.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *