Adverteren op Facebook
- Meta Business Suite
Van Strategie naar conversie
Bij allroundmarketeer.nl werken wij al enige jaren met de advertentie module van Facebook. Sinds enige tijd is Facebook onder de verzamelnaam Meta komen te liggen. Via Meta Business Suite of de Meta bedrijfsmanager kun je advertenties maken voor verschillende platformen. Platformen van Meta zijn onder andere: Facebook, Instagram, Messenger en Whatsapp.
Het is belangrijk om een doel voor ogen te hebben. Wie wil je bereiken? Hoeveel leads zou je willen binnenkrijgen? Of welk aantal verkopen per maand wil je behalen met een x budget. Vooraf brengen wij gezamenlijk alles in kaart en vertalen wij de doelstelling om naar meetbare begrippen.
Afhankelijk van jouw product of dienst kunnen wij het ideale platform bepalen om op te adverteren. Na ons kennismakingsgesprek gaan wij aan de slag met een doelgroepen analyse. Welk platform is het meeste in gebruik? Wat voor kosten zitten daar aan verbonden, wat doen concurrenten op het gebied van adverteren? Zo maar enkele vragen die aan bod komen tijdens het onderzoek.
Waarom adverteren uitbesteden aan Allroundmarketeer.nl?
- Doelstelling Helder in kaart
- Budget en planning vooraf
- A/B testing tijdens 1e funnel fase
- Data tracking tijdens advertentie momenten
- Meta Conversion CPI add-on
- Meta Pixel koppeling met website
- Advertentiefunnels
- Video campagnes
- Lead campagnes
- Verkeer campagnes
- Brand Awareness
Van Strategie naar conversie uitgelegd
Allroundmarketeer.nl adverteert met heldere doelstellingen. Wij maken verschillende advertenties en kijken tijdens het adverteren welke doelgroep het beste scoort.
Advertentiegroepen testen
30% van het budget wordt gebruikt als leerfase. Welke doelgroep scoort het beste qua kosten? Wie koopt je product of neemt je dienst af?
Advertentiegroepen testen
Start campagne
A/B testen van campagne
2 groepen maken en kijken welke optie het beste presteert. Vervolgens wordt automatisch de beste doelgroep gekozen.
A/B testen van campagne
1e - 2e week van campagne
Beste advertentiegroep selecteren
In deze fase zijn de eerste aankopen of leads binnengekomen. Wij hebben inmiddels alle data binnen om te weten wat de ideale doelgroep is. Nu gaat de marketingmachine écht aan! Het overige budget wordt (indien gewenst) volledig ingezet.
Beste advertentiegroep selecteren
3e week
Nieuwe klanten worden binnengehaald!
Je advertenties worden aan je best presterende doelgroep vertoond. Je Return of investment (ROI) groeit! Het is ons streven om iedere euro die geïnvesteerd is het beste te laten renderen.
Nieuwe klanten worden binnengehaald!
vol gas!
Video campagne
Krachtige video's waarin jouw boodschap wordt vertoond.
Brand Awareness
Laat iedereen kennis maken met jouw product of dienst.
Verkeerscampagne
Krijg meer verkeer naar de website of webshop.
Lead campagne
Leads binnenhalen voor jouw product of dienst? Wij automatiseren het gehele proces